teisipäev, 27. jaanuar 2009

Mulgi kapsad

TOIDU ISELOOMUSTUS:

Mulgi kapsad on liha ja tangudega koos pehmeks keedetud hapukapsad, mis valmivad ilma, et peaks neid vahepeal segama.


VAJA LÄHEB:

2, 5 kilo hapukapsaid
2,5 detsiliitrit odrakruupe
1 kg kalkuni õlaosasid või 1 kilone tükk taisemat sealiha, kapsaliha ei soovita, see on liiga pekine
vett nii palju, et kõik oleks kaetud
1,5 spl soola


TEGEMISKÄIK:

Hapukapsad pigistada vedelikust kuivaks ja panna potti. Kui seda ei tee, võib toit liiga hapu tulla, nagu minul kunagi juhtus, mina olen lausa enne kapsad sõelal läbi pesnud.
Leotatud odrakruubid panna kapsastele ja sinna peale kalkuni õlaosad. Seekord leotasin kruupe ainult 30 minutit, aga jõudsid ka selle ajaga juba paisuda, leotamiseks panna kruubid kaussi ja valada peale hulgalsielt vett ja jätta nii seisma, enne toidu sisse panekut olen vee ära kurnanud. Kui ei ole aega eelnevalt leotada, võiks nad vähemalt enne ära pesta.

Olen kasutanud kalkuniõlaosasid, kuna mulle ei meeldi keedetud pekine sealiha ja kalkuniga tuleb toit ka lahjem, kuid kalkuni sabad, mida ka müüakse, on enam-vähem ainult pekk.
Kui kõik on potis, valada potti vett nii, et kõik oleks veega kaetud.

Keetsin 4 tundi. Lõpupoole tõstsin kalkuniõlaosad toidu seest välja, eemaldasin kondid, lõikasin liha tükkideks ja panin liha toidu sisse tagasi. Lisandiks pakkusin keedetud kartuleid. Sobib ka lihtsalt leiva kõrvale süüa.

Minu vanaema on mulgi kapsaid ka purki pannud. Valmis kuuma toidu tõstis puhastesse kuivadesse purkidesse ja kaanetas kinni. Pärast purke enam ei kuumuta. Selliselt võivad mulgi kapsad külmas säilida mitu kuud.

1 kommentaar:

sofa set cover price ütles ...

Mulgi kapsad on liha ja tangudega koos pehmeks keedetud hapukapsad, mis valmivad ilma, et peaks neid vahepeal segama.
website design and development vancouver ,
web design canada ,